کد مطلب:280068 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:535

حضرت مهدی و طول عمر آن حضرت
(منتخب الاثر ص 275):

عن سعید بن جبیر قال: سمعت سید العابدین علی بن الحسین (ع) یقول: فی القائم سنة من نوح و هو طول العمر.

بنقل از سعید بن جبیر گفت: از سید العابدین حضرت امام علی بن الحسین (ع) شنیدم می فرمود در قائم (ع) سنتی از نوح (ع) است و آن طول عمر می باشد.

(اثبات الهداة ج 3 ص 533، بحار ج 52 ص 291، منتخب الاثر ص 276):

عن حماد بن عبدالكریم الجلاب قال: ذكر القائم عند ابی عبدالله (ع) فقال: اما انه لو قد قام لقال الناس انی یكون هذا؟ و قد بلیت عظامه مذ كذا و كذا.

بنقل از حماد بن عبدالكریم جلاب گفت: از قائم (ع) در محضر حضرت امام صادق (ع) یادش فرمود: اگر او قیام كند، مردم گویند: این كجا بود؟ از چه وقت تا كنون استخوانهایش پوسیده شده.

(اثبات الهداة ج 3 ص 443):

عن الأصبغ بن نباته عن امیرالمؤمنین (ع) فی حدیث قال: فكرت فی مولود یكون من ظهری الحادی عشر من ولدی، هو المهدی الذی یملاء الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا، یكون له غیبة و حیرة یضل فیها اقوام و یهتدی فیها



[ صفحه 311]



آخرون الی ان قال: اولئك خیار هذه الأمة مع خیار ابرار هذه العترة.

بنقل از اصبغ بن نباته از حضرت امیرالمؤمنین (ع) در ضمن حدیثی فرمود: درباره ی مولودی كه از صلب من و یازدهمین فرزندم (ع) باشد می اندیشیدم او است كه زمین را پر از عدل و داد كند چنانكه پر از ظلم و جور شده باشد او را غیبت و حیرتی خواهد بود كه گروهی به گمراهی درافتند و گروهی راه هدایت پویند تا آنجا كه فرمود: آنان گزیدگان امتند كه با گزیدگان و نیكان این عترت (ع) باشند.



[ صفحه 312]